2 kommenttia artikkeliin ”Puhekommentti 1.”

  1. Risto, kiitos kommentistasi. Otan mielelläni vastaan myös jatkon, joka tipahti pois. Se mitä kirjoitat, voi olla minulle tärkeää, ja onkin. Kovin pitkiä kommentteja en julkaise kuin poikkeustapauksissa. Huomaat, että tiputin sukunimesi pois. En osaa sanoa, oliko se tarpeellista. Minusta kuvaat hienosti uskoontulosi. Kyllä Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Kristusta. Ja Kristuksessa meillä on todellakin kaikki hengelliset aarteet. Seurakuntayhteyden löytämisestä muodostuu joskus ongelma, ja ihmissuhteista yleensäkin. Muistetaan kuitenkin, ettei Kristus meitä hylkää. Laitetaan täysi toivo Kristuksen pelastustyöhön. Siunaten Ceta

    Lisään vielä. Tuntui tavattoman hyvältä, kun kriittisen kirjoittajan kirjan kautta saatoit vastaanottaa evankeliumin. Tiedän kyllä myös heitä, jotka ovat tulleet aidosti uskoon äärikarismaattisessa kokouksessa ja nähneet ehkä vasta paljon myöhemmin tuon liikkeen epäkohtia. Jumala vastaa sydämen kaipaukseen sanansa perustalla.

  2. Kirjoitus on huomattavasti lyhennetty:

    Tervehdys Ceta, sisar Kristuksessa

    Yhdessä kirjassa Paavo Hiltunen kertoi oman uskoontulonsa ja siinä minä oivalsin että rukoillessani omin sanoin täydestä sydämestä rukouksen, jossa tunnustan syntisyyteni, uskon Jeesuksen ristintyöhön ja antamalla elämäni Jeesuksen käsiin niin se on siinä. Se oli ilta ennen nukahtamistani enkä minä muista siinä rukoukseni jälkeen kokeeni mitään erikoista (sähkövirtoja, maanjäristyksiä, salamoita), taisin vaan nukahtaa rauhallisesti. Mutta kun aamulla heräsin niin ihmettelin mitä ihmettä sisälläni oli tapahtunut, ei mitään taakkajo, ihmeellisen vapaa ja kevyt olo, ja kun katsoin ikkunasta ulos niin luontokin näytti aivan erilaiselta kuin aikaisemmin, kauniilta. Olin uudestisyntynyt Jumalan lapseksi.

    Tuosta Selkomaasta. Minäkin kun ensimmäisen kerran kuulin kaverista radio Deissä olin tietenkin iloinen jospa saataisiín Suomeen oikea Jumalan herätyssaarnamies. Mutta pikkuhiljaa kaveria tutkiessa lähinnä netin kautta heräsi epäilys. Minä olen aina ihmetellyt näitä saarnaajia jotka kaatavat ihmisiä selälleen. Kun katsotaan Raamatusta kaatoiko Jeesus ihmisiä selälleen eipä sieltä löydy kuin yksi kohta. Kyllähän Jeesus demoneja ajoi riivatuista mutta minun käsittääkseni ne riivatut kouraisivat eteenpäin demonien lähtien heistä. Se yksi selälleen kaatuminen on kun Jeesusta tultiin vangitsemaan ennen ristiinnaulitsemista ja sekin vastustajien selälleen kaataminen oli tuomioksi. Mukava lukea noita sinun kommenteja Selkomaan kirjojen kohdista sillä ne vahvistavat minun käsitykseni kaverista.

    Itse oli alussa arka pyytämään Jumalalta mitää armolahjoja enhän minä alussa edes ymmärtänyt että Jumala minulle jotain lahja(ja) voi voisi antaa. Koska uskoontulossani eksytykset oli keskiössä olen varmaankin saanut Jumalalta henkien erottamisen armolahjan koska niin helposti ja nopeasti huomaan vääränlaisen opetuksen, vääränlaisen kirjallisuuden jne. No ehkä syynä on myös se että minulle riittää Jeesuksen ristintyön kautta Jumalan armo. En kaipaa kokemuksia, näkyjä tai ihmeitä vaikka karismaattisuus kuuluukin kristinuskoon mutta perustuen Raamattuun. Ja tuo Pyhä Henki keskeisyys, itse olen ymmärtänyt että Pyhän Hengen tehtävä kirkastaa Kristusta.
    Kristuksessa Risto

Kommentointi on suljettu.