Vieraskirjani

Vierailijani, tervetuloa!

7sireeni-kiitos

Voit jättää viestin vieraskirjaani. Mielelläni tapaan täällä tuttujani ja vähän vieraampiakin. Nykyisin en toimi aivan reaaliajassa kuitenkaan. Kaipaan aivan välipäiviä ja muuta elämää. Eli muutamankaan päivän odotus ei tarkoita, että olisin hylännyt viestisi. Kommenttiin kysytään kuluvaa vuotta. Nimimerkkiä saat käyttää, mutta minulle tulee näkyviin sähköpostisi. Linkkejä en julkaise. Vanhan vieraskirjan säilytän itselläni, mutta poistin sen näkyvistä. Siinä oli satoja viestejä. Ceta

Kiitos viestistäsi

   Paluu sivulle yleinen eli julkaistaviin artikkeleihin

26 vastausta artikkeliin ”Vieraskirjani

  1. cetalena Artikkelin kirjoittaja

    Liisa, kiitos! Tuntuu hyvältä, kun seuraat tätä kaikkea. Minulla on nyt menossa Eino Sormusen kirja ”Meidän edestämme”. Saatan kirjoittaa jotain jo tästä, tai luen sen joiltain osin uudelleen. Ja sitten minulla on kokonainen pino pikkukirjoja. Ja muistivihko ja lappuja Ja sitten pitää vaan ajatella tehden samalla ulkotöitä. Nyt raamatunjakeisiin liittyi viimeksi taustalla jossain ajatus siitä että sekä Raamattu (VT) että Jeesus itse osoittaa kohti ristiä. ”Antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä” ja ”rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi” olivat vaan mielessäni kuin muistutettuina. Sormusen kirja vaikuttaa myös taustalla.

  2. liisa

    Sanoit: – ”On vain tunne, etten vielä saa itsekään kiinni, mistä tulen kirjoittamaan, mutta tulen kirjoittamaan kyllä.”

    Jumalan armo on aihe, josta ei voi liikaa kirjoittaa, se eri puolista, miten sitä sekä VT, että UT kuvaa. Jeesuksen risti ja veri on voimamme, sekä tätä elämää, että tulevaa iankaikkisuutta varten.

    Jeesus itse on tie, ja totuus ja elämä, kuten Hän itse itsestään sanoi. Olisiko näistä ehdotuksista hyötyä? Mutta tottakai harkitset itse, mitä kirjoitat, ja etsit Jumalan johdatusta kaikessa.

    Raamatunluku ja rukoushetki-sivu on hyvä. Olet saanut raamatunkohdat niveltymään, sekä myös kuin tulkitsemaan toisiaan, vahvistamaan niiden sanomaa. On ollut rohkaisevaa lukea, ja luulen, että niin on monen muunkin mielestä. Sivu on tavallaan kuin ”jatkokertomus” 🙂

  3. cetalena Artikkelin kirjoittaja

    Hei! Mökkikausi on alkanut, mutta juuri nyt emme ole kesäkodissamme. Minulla on tämä tabletti aina mukanani. Todellakin on syytä muistaa omia äitejämme. Ja on hyvä muistaa armollisuus. Jotain pientä olen lueskelemassa. On vain tunne, etten vielä saa itsekään kiinni, mistä tulen kirjoittamaan, mutta tulen kirjoittamaan kyllä. http://cetalena.nettisivu.org/ sivustolleni olen lisäillyt kortteja.

  4. liisa

    Varmaan olette jo saaressa? Tai olette olleet matkoilla?

    Kuitenkin haluan toivottaa sinulle hyvää ja siunattua Äitienpäivää! Luet sitten milloin tahansa, tänään muistetaan kaikkia äitejä, myös omia äitejämme, kauan sitten jo poisnukkuneita. Ollaan myös armollisia itsellemme, koska Jumala on Kristuksessa sovittanut syntimme, vajavuutemme ja virheemme.

    Iloitaan lapsistamme, lapsenlapsistamme, heistä rakkaista, ja rukoillaan heidän puolestaan.

  5. liisa

    Pääsiäistervehdykseksi sinulle vanha runo, syntynyt vuonna 2010 (saa julkaista, jos haluat):

    Hiljaisella viikolla.

    Risti, kärsimys, kuolema,
    pimeimmän päivän pimein hetki,
    – Miksi, Isä, hylkäsit?

    Sovituksen salaisuus,
    – Se on täytetty!
    ———-
    Kirkkauden aamu, ihmetyksen aamu,
    taivaalliset sanansaattajat ja avoin hauta,
    – Hän ei ole täällä!
    – Hän on noussut ylös!

    Riemun aamu,
    – minun Herrani, minun Vapahtajani!

    Risti vaihtuu voitoksi,
    kärsimys siunaukseksi,
    kuolema elämäksi.

    Ei ylösnousemusta ilman ristiä.

    Ei vaellusta poluillasi ilman kärsimystä,
    ei elämää ilman kuolemaa,

    ei kukkaa ilman sipulin kätkemistä
    multaan ja pimeään.
    ————–
    Sovituksen salaisuus,
    – Se on täytetty!

    Jään hiljaa ristisi juurelle,
    – minun tähteni,
    minun syntieni tähden.

    Niin minua rakastit!
    Iankaikkinen on Sinun armosi!
    – liisa —

  6. cetalena Artikkelin kirjoittaja

    Kiitos kovasti tästä. Tuon kirjoittamisesta on nyt 10 vuotta. Yhden kerran tein tässä välillä pieniä muutoksia. Olisi kyllä ihan mahdollista tehdä uusi, joiltain osin uudistettu ”painos”. Paperiversion pystyn tekemään toki taittoa myöten itse. Eli pelkkä painatus ei tule kovin kalliiksi. Toinen puoli asiassa on se, että minun täytyy tavallaan saada asia uudelleen vahvasti sydämelleni. Se onkin ollut minulle kaikkein ratkaisevin kysymys. Jospa rukoilisimme.

  7. Maiju Kuhanen

    Hei löysin aivan sattumalta sinun nettikirjasi. Kuinka tämän saisi paremmin muidenkin löydettäväksi. Laita vaikka YouTudeen mainos. Olen todella ilahtunut tuotoksestasi; muuten tosi iso urakka. Sitten ehdottaisin, että painattaisit tämän myös paperiseen muotoon, kun on niin paljon niitä, varsinkin vanhempia uskovia, jotka eivät hallitse nettiä. Tämä on niin tärkeä sisältö tässä sekavassa ajassa. Ihmisiä huijataan täysillä. On niin vähän enää niitä, jotka julistavat täyden evankeliumin. Ihmiset eivät saa tervettä opetusta eikä tietoa harhoista. Olen huomannut tilaisuuksissa, että kirjoja kuitenkin ostetaan ja niihin on helppo palata. Uskovat lukevat kirjoja enemmän kuin nettikirjoja. Sitten netissä lukeminen väsyttää silmiä. Mutta olen tosi kiitollinen tästä löydöstä ja sinulle kiitollinen tästä urakoinnistasi. Ole vahvasti siunattu. Terv. Maiju

  8. liisa

    Kiitos taas teksteistä! On todella tärkeää tänä aikana tuoda esille Raamatun sanoja sellaisina kuin ne siinä ovat. Ja hyvä myös muistuttaa, miten tärkeää on itse lukea Raamattua rukoillen.

    Olet liittänyt kolme viimeistä jaksoa hyvin toisiinsa. Näissä kohdissa tulee selväksi, miten Jumalan Sana ei tyhjänä palaa, ja että Jeesus on Sana, joka tuli lihaksi. Ja Hän on elämän leipä. Ilman Häntä emme pelastu., emme tule ravituksi.

    Raamatun sanan korostaminen on vähentynyt, ja ihan liikaa korostetaan opetusta, jolloin on vaarana joutua väärään suuntaan eri tulkintojen ja opinsuuntien mukana. Pääasia saattaa jäädä sivuasiaksi tai jopa unohtua.

    Vain Sana pysyy, se ei muutu , koska Jumala ei muutu. Pelastus Jeesuksen ristin kautta on iankaikkinen.

    Olet rohkaisemassa lukijoita lukemaan Raamattua, ja samalla opastat sen lukemisessa. Hyvä ajatus laittaa esiin myös alaviittaukset. Saa vielä paremman kokonaiskuvan tekstistä.

  9. liisa

    Kiitos tekstistä n:o 14, eli filippiläiskirjeen toisesta luvusta. Päällimmäiseksi asiaksi nousee nöyryys ja kuuliaisuus. Olemme Jeesuksen seuraajia tässäkin mielessä. Miten vähän tätä korostetaan tänä aikana.

    Myös ihmeellistä on se, että Jumala vaikuttaa meissä sekä tahtomisen että tekemisen. Saamme kulkea Hänen johdatuksessaan, turvassa ja kiitollisina, armon alla.

  10. liisa

    Ihana ennustus Jeesuksesta Jesajan kirjassa, kiitos! Siinäkin taas toistuu sana ”valkeus”. Hän on Valkeutemme.

  11. cetalena Artikkelin kirjoittaja

    Kiitos! Kaipasinkin tätä vahvistusta sinulta. Olisinkohan lisännyt nuo viimeiset jakeet tänään aamuyöllä. Tällä hetkellä luulen tietäväni seuraavat jakeet. Tästä on tullut lähes jännittävää.

  12. liisa

    Olinkin laittanut melkein samat sanat jo vieraskirjaasi 🙂 Mutta tänään olen edelleen samaa mieltä, ja juuri tänään. Joten tulipa vielä korostettua asian tärkeys.

  13. liisa

    Todella hyvä ajatus, laittaa lukemiasi raamatunkohtia esille. On hyvä lukea ne, ja myös jäädä, kuten sinä , niitä miettimään ja myös rukoilemaan. Jumalan Sana itsessään ruokkii meitä ja vahvistaa uskoamme.

    Luin tänään viimeisen tekstisi, en tiedä, milloin olet sen laittanut, mutta minulle jakeet olivat nyt tärkeät. Aiheena sinulla ”valkeus”. Sitä Raamatussa olevaa sanaa – totuutta – ei koskaan pidä unohtaa, Jeesus on maailman Valkeus.

  14. cetalena Artikkelin kirjoittaja

    Kiitos, Liisa! Täällä taas olen sanan äärellä. On hyvä olla.

  15. liisa

    Hyvä ajatus laittaa lukemiasi raamatunkohtia esille. Niistä voi joku löytää ravintoa itselle, kuin päivän Sanan. Todella hyvät jakeet olet löytänyt tähän mennessä. Niihin on hyvä pysähtyä ajatuksineen ja rukouksineen. Koivuniemein raamattuhaku on myös minun mielestäni hyvä ja helppokäyttöinen.

  16. liisa

    Kiitos, kaunis pikku runo. Kirjoitat viimeisestä elämänvaiheesta. Olet vielä nuori minuun verrattuna. Sinulla voi olla vieläkin erilaisia elämänvaiheita. Ikääntyneenäkin voimme tehdä monenlaista, ottaen vaan huomioon ikääntymisen tuomat rajoitteet. Ja siihen on vaan suostuttava.

    Ymmärrän toki, mitä tarkoitat. Eräällä tavalla ollaan viimeisessä elämänvaiheessa, siis koko ajan tulee ikää lisää. Eikä yhtään tiedä, mitä ehtii, ja mitä jaksaa.

    Vesikin etsii uomaansa erilaisissa maisemissa, välillä se virtaa hitaammin. Niin koen. Jumala antaa meille tehtäviään sen mukaan, mihin meillä on voimia. Ja Hän itse antaa voimaansa. Voimme vielä uudistua kuin kotka. Hän lupaa yhä vaan voimattomalle voimaa.

    Pääasia on, että emme vaadi itseltämme enempää, mitä todella jaksamme. Luotetaan Häneen. Päivästä päivään saadaan rauhassa elää tehden pieniä tehtäviämme. Jumalan maailmassa pieni on monesti suurta, ja suuri pientä. Hänen siunauksensa on pääasia.

    Sitä paitsi, ison työn kyllä olet tehnyt tuon kirjan kanssa 🙂

  17. cetalena Artikkelin kirjoittaja

    Hei! Laitoin tekstin leikekuvana. Tuo vasemmanpuoleinen kuva on uusia, viime syksyltä. Kiva, kun olet siellä jossain, ystäväni. Ceta

  18. liisa

    Lisäys edelliseen: – Kuva on ihana! Se vasemmanpuoleinen, aivan uskomattoman kaunis!

  19. liisa

    Mukava oli lukea kuulumisiasi, oletkin ollut työn touhussa taas ahkerana.

    Ikävää, että olet kaatuillut. Hiekoittavat aika huonosti nykyisin. Ole varovainen! Ja toivottavasti vaivasi paranevat pian.

    Myös kirja näyttää kauniilta. Valitettavasti en saanut jälkimmäistä kuvaa suurennettua niin, että olisin saanut selvää tekstistä oikealla puolella. Voisitko laittaa sen esille?

    Marja-Liisa iloitsee yhä uudelleen postista, jonka lähetit hänelle ennen joulua 🙂

    Siunauksin. L.

  20. cetalena Artikkelin kirjoittaja

    Kiitos, kivalta tuntuu kysymyksesi. Laitoin uuden vimpaimen ”Kuulumisiani”. Oli teknisiä ongelmia sivun ”Ajankohtaisia ajatuksia” kanssa. Hyvää kuuluu!

  21. liisa

    Kiitos joulukirjoituksestasi! Vanha kortti ja vanha kirjoitus – mutta edelleen puhuttelevat ja kuitenkin uudet! Sanoma ei muutu, vaikka aika kuluu. Se on joka päivä uusi, joka päivä on uusi armo, ja uudet voimat jokaiselle päivälle erikseen.

  22. liisa

    Kiitos kortista, se ihana kuva! Laitan joulutervehdykseni nyt tänne runoni muodossa. Ei tarvitse julkaista, mutta jos haluat, sen saa julkaista.

    SAMA SANOMA

    Jouluyönä
    valo leikkaa pimeän,
    elämä kuoleman,

    hetkeksi verho avautuu
    arkisen nykyhetken taakse.

    Sama riemullinen,
    yllättävä sanoma
    herättää paimenet iloon
    yöllisellä nummella,

    ja tämän päivän
    vaivassa vaeltavan ihmisen.

    Kaikki saa merkityksensä
    Joulun tähdeksi
    kirkastuvassa ristissä,

    lupaus on täyttynyt.

    Jumalan rakkauden
    ajatukset virtaavat
    rauhaksi
    armosta riemuitsevaan sydämeen.

    ”Teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja!”

    ”Kunnia Jumalalle korkeuksissa!”

    Liisa

  23. cetalena Artikkelin kirjoittaja

    Kiitos, kun kyselet kuulumisistani. Kaikki on ihan hyvin. Ei ole ollut kirjoittamisen aika nyt. Hyvää adventin aikaa sinullekin! Ceta

  24. liisa

    Hyvää Itsenäisyyspäivää, ja myös siunattua Adventin aikaa! Olen kurkannut sivuillesi suht usein, ja miettinyt, missä olet. Ainakin jossain vaiheessa sanoit olevasi matkalla. Kerrohan vähän, mitä sinulle kuuluu.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *