Yhteydenpito eri asioissa

Hei!
Laitan tämän sivun ja pidän siinä kommentointimahdollisuutta. En laita sivua näkyviin lainkaan. Terveisin Ceta

4 thoughts on “Yhteydenpito eri asioissa

  1. cetalena Artikkelin kirjoittaja

    Kiitos, liisa! Silloin, kun selkeästi nousee mieleen jokin sana tai sanapari, jätän sen noin vahvennettuna. Siitä näkee, että tein noin haun, ja toki valitsin esiin laittamani jakeet. Tämä ”meidän Jumalamme” puhuttelee. Se oli hämmästyttävän yleinen läpi Raamatun. ”Isä meidän” opettaa Jeesus sanomaan. Jumala on meidän ja myös Jeesuksen Isä.
    Nyt olemme enemmän mökillä kuin kotona, kuitenkin molemmissa.

  2. liisa

    Hei, Ceta! Olet varmaan saaressa. Me edelleen kaupungissa. Joitain asioita pitää saada hoidettua, ennen kuin voimme lähteä. Heinäkuussa on aikaa.
    En ollut pitkään aikaan käynyt sivullasi. Minua ilahdutti raamatunlausesivulla, että olit kerännyt jakeita, joissa ovat sanat ”meidän Jumalamme”. Se puhui minulle siitä, että Jumalan lapset, Jeesuksen lampaat ovat yhtä, missä sitten ovatkaan, ja minkälaisia sitten olemmekaan. Voimme yhdessä sanoa: – meidän Jumalamme. Jotenkin tässä alkoi korostua sana ”meidän”. Yhteys on tärkeää.
    Jo VT:ssa Jumala on Israelin Jumala, psalmien kirjoittajat nimittävät Häntä juuri sillä tavalla. Nyt Hän on Jeesuksen uhrin kautta myös meidän Jumalamme, ja Isämme.
    Hän rakastaa jokaista omaansa, joka on tullut yhteyteen Hänen kanssaan, Jeesuksen uhrin ja veren kautta, ja saanut Pyhän Hengen sinetiksi, että kuulumme Hänelle.
    Aika hiljattain luin myös tuon toisen tessalonikalaiskirjeen kohdan:
    1:11Sitä varten me aina rukoilemmekin teidän puolestanne, että meidän Jumalamme katsoisi teidät kutsumisensa arvoisiksi ja voimallisesti saattaisi täydelliseksi kaiken teidän halunne hyvään ja teidän uskonne teot
    1:12 että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan.
    Tässä tulee esiin Herramme Jeesuksen nimi, – Jonka tulisi kirkastua meissä ja me Hänessä – ja meidän Jumalamme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo. Ja se tapahtuu siinä, että haluamme hyvää, ja myös, että uskomme vaikuttaisi tekoja. Mutta – Hän sen tekee,, Hänen armonsa, – Hän meidän Jumalamme! Itsessämme emme voi mitään tehdä. Armon varassa ollaan, silti pyrimme elämään Jumalan tahdon mukaan.
    Tällaisia ajatuksia nyt.

  3. cetalena Artikkelin kirjoittaja

    Kiitos, tämä merkitsee minulle paljon. Minulla on nyt kopioliikkeessä tulollaan pieni määrä Lutherin kirjaa ”Häälaulu”. Nimeksi laitoin ”Häälaulu Kuninkaasta”. En voi laittaa sitä kokonaan pdf -formaatissa esille tai lähettää tuossa muodossa kustantajille. Koen jotenkin keskustelevani kirjasta useamman ihmisen kanssa, ja lahjoittavani sen jälkeen kirjan keskustelukumppanille. Olen ollut noin 1000 tuntia opiskelemassa teemaa rukoillen. Tarvitsen henkilökohtaisen huomion aiheelle. Voi olla, että joku kustantaja tahtoo tehdä tästä kirjan, SLEY tai joku muu. Toisaalta voi olla, että teen itse ja saan hyviä korjausehdotuksia tai hion itse vielä jotain. Mutta nyt lepään jonkin aikaa. Tekijänoikeudet ymmärtääkseni ovat rauenneet, koska Juuso Hedbergin kuolemasta ja kirjan painatuksesta on jo toista sataa vuotta.

    Samoin kotisivujeni suhteen on ollut tunne, että täytyy tallettaa. Nyt enin ja tärkein on tallessa. Tämä koronavuosi on ollut minulle tärkeä. On ollut helpompi keskittyä ja rytmittää päivää ja viikkoa. Ja etäyhteydet ovat tukeneet tätä työskentelyäni, etenkin sunnuntain Zoom -yhteydet. Kontaktini ovat olleet nyt laajemmat. Ihmiset vuosikymmenten takaa ovat tulleet lähelle, ja uutta on löytynyt.
    Kiitos noista raamatunjakeista. Ne ovat erityisen kalliit.

  4. liisa

    Hyvä, että on tällainen mahdollisuus nyt:) Kurjaa tuo roskaposti, Nyt kuva aukeaa hyvin, ja runon teksti näkyy hyvin. Kiitos!
    Siunausta sinulle, iloitaan keväästä, ja Jumalan rakkaudesta meitä kohtaan Jeesuksen ristityön kautta. ”Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.” Room.8:34
    Valvotaan ja rukoillaan. Tämä Jesajan kohta taas rohkaisee:
    41: 9 —Sinä olet minun palvelijani, sinut minä olen valinnut enkä sinua halpana pitänyt”,
    41:10 älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *