Esirukous

Yhdessä on hyvä rukoilla

Voit kirjoittaa kohtaan ”kommentti” esirukouspyynnön. On hyvä käyttää nimimerkkiä siinä kohdassa, missä kysytään nimeä. Lopussa kysytään vuosilukua. Kun rukouspyyntö on täällä, niin myös sivustoni lukijat voivat muistaa sinua ja asiaasi. Kiitostakin saa laittaa.

En vastaa yksityisesti omalla sähköpostiosoitteellani esirukouspalstalle kirjoittaville kuin pyynnöstä ja täysin poikkeustapauksessa. En vastaa lainkaan yksityisesti siinä tapauksessa, jos sähköpostiosoitteena on ainoastaan jokin kirjain- tai numeroyhdistelmä. Myös näiden lähimmäisteni arkuuden ymmärrän todella hyvin, ja tarpeen pysyä tuntemattomana myös minulta. Kyse on yksinomaan siitä, että tahdon varjella käyttämiäni laitteita viruksilta, mainosliitteiltä ja roskapostilta. Pyrin sen sijaan muokkaamaan jokaisen viestin hienotunteisesti tänne sivustolleni. Ceta

Fil. 4:6-7: Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

”Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.” (Ps.50:15)

Meillä on Jumala, joka tahtoo auttaa jokaista Hänen puoleensa kääntyvää avun tarvitsijaa. Hän ei ole neuvoton. Hän tahtoo antaa tulevaisuuden ja toivon.

9 vastausta artikkeliin ”Esirukous

  1. cetalena Artikkelin kirjoittaja

    Ape, vastasin kovin lyhyesti, kun olin jäämässä pois bussista. Huomaan, että sain rukouspyyntösi kyllä sydämelleni, ja olen muistanut. Rukoilin myös hiljaa itsekseni Helsingin Luther-kirkon messun yhteydessä, sen rukousosassa. Kotisivuillani käyvät ystävät myös muistavat rukouksin.

  2. Ape

    Rukouspyynto olosuhteitteni ja elämäntilanteeni puolesta. pyydän apua ongelmiini ja epätietoisuuteen, pyyntöihini jotka Jumala kaikki tietää tilanteeni on raskas.

  3. cetalena Artikkelin kirjoittaja

    Kiitos, Heikki! Muistetaan viikonloppuasi, sekä myös jo aiemmin esirukouksissa olleita asioita. Kirjoitat niin, että on todella helppo yhtyä siihen mitä sanot. Ceta

  4. Heikki

    Kiitän Ceta rukouksesta, olen menossa Karkun miesten seminaariin viikonloppuna, rukoilen johdatusta ja armoa miesten seurassa. Itsetuntoni on heikko ja sen vuoksi koen mustasukkaisia tunteita (juontuen lapsuudestakin) ja sehän tekee huonoa suhteelle, koska siinä syyllistää toista aiheetta. Vaimoni on sosiaalinen ja kaikkiin ihmisiin kontaktoiva minä taas vetäytyvämpi. Sehän on kuitenkin rikkaus koska olemme Jumalan luomana erilaisia.
    Haluan sulkea kaikki ikävät ajatukset ja mielikuvat Jeesuksen veren puhdistettavaksi ja kiitän että Hän rakastaa minua sellaisena kuin olen. Herra siunatkoon sivusi ja kirkastakoon nimensä tätäkin kautta, Amen!

  5. cetalena Artikkelin kirjoittaja

    Robert, muistan sinua rukouksin. Puhutaan yhdessä Jumalalle tilanteestasi. Muistathan kuitenkin, ettei sinun arvosi, eikä asemasi Jumalan lapsena ole kiinni siitä, jaksatko sinä töissä. Taivaallinen Isä pitää huolen lapsestaan, ja hoitaa rakkaasti kaikissa tilanteissa. Saamme aina jäädä Jeesuksen varaan. Hän on meidän pelastajamme, ja hän on lohduttajamme sekä uskollinen esirukoilijamme.

  6. cetalena Artikkelin kirjoittaja

    Heikki, muistin sinua tässä heti rukouksin. Kiitos, kun kerrot taustoistasi ja myös puolisosi taustoista. Saamme todellakin olla heikkoja, eikä uskomme perustu mihinkään meissä olevaan. Kristuksen työ puolestamme riittää aina vaan. Viisautta, armoa ja rakkautta, sekä aikaa toiselle tarvitsemme aina avioliitossa. Itse olen nähnyt myös sen, että äärikarismaattisuudessa on jotain samaakin kuin Henkisen hyvinvoinnin alueilla. Ja meissä kaikissa on paljon samaa, ja sama tarve elää Jumalan yhteydessä levossa, ja kokea rauhaa. Minusta on hyvä, että koet Jumalan saattaneen teidät yhteen. Meillä on todella rukouksia kuuleva Jumala, ja Jeesuksen veri suojana. Jumalan sanan äärellä kannattaa olla, ja ammentaa myös itsekseen tätä kautta. Se ei jää tyhjäksi eikä turhaksi koskaan (Jesaja 55:10-11).

  7. Robert

    Olen ahdistunut ja väsynyt. Olen ollut viikon töissä ja väsynyt jo. Herra anna minulle rauha ja voimia. Herra haluan jaksamaan olla töissä.

  8. Heikki

    Hei Ceta,
    olen masentunut töihini, mikä onkin hyvä asia koska olen silloin lähempänä Jeesusta. Oma suoritukseni alkaa olla koluttu siis loppuun. Etsin kotia mistä saisin sieluuni ja henkeen oikeata ravintoa. Olen entinen karismaatikko ja parantumisryhmiä kolunnut kunnes tajusin etten voi itse itseäni parannella vaan Jumalan on aikataulut.
    Ex-vaimoni otti eron minusta kaksi v. sitten, nyt olen aviossa nykyisen kanssa. Hän on ollut n. 20 v kiinnostunut ja osallistunut Henkiseen hyvinvointiin. Tarvitsenkin viisautta ja armoa elää pelastettuna hänen rinnallaan, mutta uskon Jumalan saattaneen meidät ihmeellisesti yhteen. Kiitos että meillä on Jeesuksen veri suojana ja rukouksia kuuleva Jumala, Amen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *